کلسترول بالا بدتر است یا تری گلیسرید بالا؟

اسفناج حاوی کاراتونویید ، بتاکاروتن ، لوتین و سایر آنتی اکسیدان ها بوده و مقادیر زیادی هم اسید فولیک ، ویتامین k ، منیزیم ، منگنز و پروتیین دارد یعنی با این همه ماده مغذی مانند یک بمب عمل کرده و بعد از وارد شدن به بدن به جان چربی اضافه افتاده و انها را می سوزاند و علاوه بر آن عضلات و ماهیچه ها را حجیم و متورم و جدا می نماید و به شکم شما حالت شش تکه می دهد استفاده از اسفناج برای دو یا سه ماه تاثیر شگفت انگیزی در فرایند سیکس پک سازی دارد .

همانطور که میدانید چربی شکم علاوه بر اینکه باعث میشود تیپ افراد نا زیبا بنظر برسد، باعث بیماری های قلبی و عروقی نیز میشود و به همین علت در سنین میانسالی بیشتر افراد به فکر کاهش چربی شکم برای سلامتی بیشتر هستند، در این میان گزینه بهتری بغیر از تردمیل و همچنین دوچرخه ثابت برای ورزش در منزل پیدا نخواهند کرد. این شامپو، علاوه بر درمان خشکی ساقه مو و چرب بودن پوست سر، از ریزش موها جلوگیری می کند و ساقه و ریشه موها را تقویت می کند. یک وعده جگر گاو به وزن حدود ۱۲۰ گرم، بیش از ۱۰ برابر RDA (مقدار خوراکی توصیه شده روزانه) ویتامین A و ۲۵ تا ۵۰ برابر این مقدار ویتامین B12(بسته به شیوه آماده سازی آن)، ۱۰۰ درصد یا بیشتر از مقادیر مجاز توصیه شده فولات و نیاسین و افزون بر مقادیر یاد شده آهن و رویبه دست می دهد.

ساعت بیولوژیکی بدن ما انسان ها به نحوه تنظیم کردن الگوی خواب، هنگام غذا خوردن، فشار خون و دمای بدن بستگی دارد. برای عده ای این زمان صبح ها با شکم خالی و برای عده ای دیگر عصر ها بعد از تایم کاری یا حتی ظهرها در نظر گرفته شده است. برای چربیسوزی حداقل 12 تا 16 هفته زمان لازم است. میزان مورد نیاز بدن یک فرد بزرگسال2 میکرو گرم است که در زمان بارداری و شیر دهی نیازفرد بیشتر می شود . این موضوع که فرد مبتلا میتواند چربی بخورد یا نه، به نوع چربی بستگی دارد.

یک شبه نمی توان به آن دست پیدا کنید، اما قطعاً می توان تمام چربی های شکم که باعث حس بد نسبت به خودتان می شود را با ساده ترین تغییر در سبک زندگی تان از بین برد. رژیم لاغری و کاهش وزن ناحیه اطراف شکم آسان است اما آب شدن چربی آنها می تواند مثل کابوس و حتی از آنچه فکر می کنید چالش برانگیزتر باشد. بعضی از انواع ماستهای شیرین از جمله ماستهای یونانی طعمدار میشوند و مقداری شکر به آنها افزوده میشود.

تمرینات کاردیو برای تسریع روند چربی سوزی به برنامه اضافه شوند. منظور اینجا رژیم کرب سایکلینگ است که یک روش موثر و سریع برای چربیسوزی، حفظ عضلات و حفظ سطح انرژی برای تمرینات شماست. این روش یک برنامه ریزی حرفهای برای وعدههای غذایی، میانوعدهها، تمرینات منظم قدرتی و هوازی و پشتکار است. شاید شما هم این شایعه را شنیده باشید که آووکادو باعث افزایش وزن و چاقی میشود؛ ولی باید بدانید که این موضوع حقیقت ندارد. این چربیها از ایجاد چربی مضر در کبد جلوگیری میکنند و سطح آنزیمهای کبدی را اصلاح کرده، التهاب را کاهش داده و حتی مقاومت به انسولین را هم بهبود میبخشند.

با این حال، تحقیقات اخیر ارتباط بین چربیهای اشباع و بیماریهای قلبی را به چالش کشیده است. با اندکی تلاش و در نظر گرفتن مواد غذایی چربی سوز شکم و پهلو میتوانید سریع از شر این چربیها خلاص شوید. این سبزی به طور طبیعی به کاهش وزن کمک میکند و میتوانید به راحتی آن را در بسیاری از غذاها استفاده کنید. میتوانید آن را در سالاد، خامه یا انواع اسموتی استفاده کنید.

اما در این شرایط باید چه کار کرد؟ شاید نقش مهمی به اندازه پروتئینها نداشته باشند، اما برای بدن لازم هستند. اما کاهش وزن به این روش باعث کاهش توده عضلانی، ضعف استخوانها و مفاصل، ریزش مو و شل شدنِ پوست و سلامتی روح و روان را تحت تأثیر قرار میدهد. سطح HDL در درجه اول تحت تأثیر عوامل ژنتیکی است، اما تغییر سبک زندگی مانند ترک دخانیات، کاهش وزن و ورزش ممکن است به فرد در افزایش سطح HDL کمک کند. در مقابل برداشت چربی از بدن خود فرد و تزریق آن در دو نوبت با فاصله زمانی مشخص راهی است که در اکثر موارد به شما پیشنهاد می کنیم.

طبق یک مطالعه، افزایش ۱۰ گرم فیبر محلول به رژیم غذایی باعث کاهش ۳.۷ درصد چربیهای شکم در طول ۵ سال خواهد شد. چربیهای سالم مانند آووکادو، آجیل و روغن زیتون باید بهطور معمول در حدود 20- 30 درصد از کل کالری مصرفی شما را شامل شوند. همچنین در کنار سوزاندن سریع چربی شکم، کاهش درصد چربی کل بدن را نیز به همراه دارد. بالارفتن تری گلیسرید چند خطر عمده ایجاد می کند؛ از جمله اینکه می تواند در مجاری لوزالمعده رسوب کند و باعث ایجاد پانکراتیت یا التهاب لوزالمعده شود و خطر ابتلا به دیابت را تا حد زیادی بالا می برد.

برنج قهوهای و سفید، سیبزمینی شیرین، بلغور جو دوسر، کینوا و نان سنگک تنها چند نمونه از منابع انرژی ایده آل کربوهیدرات هستند. اگر چه این فعالیت های کوتاه ممکن است تاثیر بزرگی بر کاهش وزن ، لاغر شدن و سلامت کلی بدن نداشته باشد ولی باعث می شود حداقل چند کالری بسوزانید . به گزارش ۳۶۱ درجه ایران، به نقل از سلامت نیوز؛ بسیاری از برنامههای سلامتی که در دنیا هدف گذاری میشود بر اساس کاهش چربی در خون تبیین شده است، زیرا با همین کاهش جزئی در میزان چربی، میتوان ریسک ابتلا به بسیاری از بیماریها را کاهش داد و با کم کردن بیماریها، میتوان هزینههای اقتصادی ناشی از درمان را که به خانوادهها تحمیل میشود کم کرد.

سیب به دلیل آن که غنی از ویتامین C، فلاونوئید و بتاکاروتن است، به چربی سوزی شکم کمک میکند. فراموش نکنید که موز برای میان وعده در ساعات میانی روز و در ساعات عصر مناسب است، این میوه باعث احساس سیری میشود و ویتامینهای بسیاری را برای طول روز شما تامین میکند. • نوشیدن دم کرده زینان و عناب نیز در این امر موثر است. آنزیمی مهم به نام بروملین که در آب آناناس یافت می شود به سوخت و ساز پروتئین کمک کرده و چربی های اضافی شکم را می سوزاند. یکی از کارهای اصلی کبد این است که مطمئن شود تمام بافتهای بدن شما کلسترول و تری گلیسیرید مورد نیاز خود را دریافت کرده اند.

در روزهایی که مصرف کربوهیدراتتان بسیار کم است، میتوان برای جبران اتلاف انرژی مقدار کمی چربی بیشتر استفاده کنید. مصرف هر نوع ویتامینی در دوز بالا ممکن است برای بدن مضر باشد و عوارضی را در پی داشته باشد. فراموش نکنید که این ماده خوراکی را در رژیم غذایی روزانه خود قرار دهید و طعم خاص گوجه فرنگی را هر روز تجربه کنید. پای راست را به سمت راست بچرخانید و پای چپ را رو به جلو نگه دارید، به گونهای که زاویه ۹۰ درجه داشته باشد. مصرف مداوم آنها می تواند به تنظیم فشار خون بالا و کاهش سطح کلسترول تا ۵% کمک کند .

دیدگاهتان را بنویسید